Om Oslobuss
Vi startet med én buss i 2002 og siden har vi vokst til å bli et av Østlandets største busselskaper. Oslobuss satser på moderne teknologi og gode sjåfører. Det lønner seg for både miljø og reisende. Vi utfører blant annet daglige shuttle-tjenester for kjøpesentre og hoteller, samt enkeltoppdrag for privat og offentlig sektor. På kundelisten finner du selskaper som: Flytoget, NRK, Stortinget, Forsvaret, NMBU og Bærum kommune for å nevne noe.
Jobben vår er mer enn å flytte folk fra A til B. Måten vi gjør det på teller.
Nøkkelfakta
- Opprettet i 2002
- Frakter i snitt over tre millioner passasjerer hvert år
- 44 busser og 15 minibusser
- 132 ansatte
- 14 ulike nasjonaliteter
- 20 % kvinner og 80% menn
- Avdeling i Oslo, Drammen og Vestfold
- Omsetning i 2023: kr. 166 000 000
- 60% av bussparken er utslippsfri
- Sertifiseringer: ISO9001 (kvalitet), ISO14001 (miljø), ISO 39001 (trafikksikkerhet), ISO45001 (arbeidsmiljø), Miljøfyrtårn, samt DNV MyCare (smittevern)
Våre verdier
Vi har tre kjerneverdier som definerer selskapets identitet. Disse verdiene er:
Frempå: Innebærer å være proaktive og nyskapende, være fremoverlente og ivrige etter å finne bedre måter å gjøre ting på. Vi er forpliktet til å være i forkant av endringer og jobbe hardt for å imøtekomme kundenes behov
Real: Vi forplikter oss til ærlighet og oppriktighet i alt det vi sier og gjør. Vi vil være lojale mot verdiene, kunder og oss selv, og vi vil aldri gå på akkord med våre prinsipper.
Hjerte: Vi skal alltid vise omsorg og empati for kundene og kollegaene våre Vi er forpliktet til å vise respekt, åpenhet og vennlighet i all vår virksomhet. Vi vil være lydhøre og forståelsesfulle, og vil alltid strekke oss ekstra langt for å møte kundens behov
Real: Vi forplikter oss til ærlighet og oppriktighet i alt det vi sier og gjør. Vi vil være lojale mot verdiene, kunder og oss selv, og vi vil aldri gå på akkord med våre prinsipper.
Hjerte: Vi skal alltid vise omsorg og empati for kundene og kollegaene våre Vi er forpliktet til å vise respekt, åpenhet og vennlighet i all vår virksomhet. Vi vil være lydhøre og forståelsesfulle, og vil alltid strekke oss ekstra langt for å møte kundens behov
Vi vil utgjøre en positiv forskjell.
Bra turer for kunder og reisende
Hver eneste reise med Oslobuss skal være en bra tur. Det betyr profesjonelle tjenester og personlig service til alle våre kunder og reisende. Før, under og etter hver tur.
Moderne og miljøvennlige løsninger
Vi var først ute i Nord-Europa med helelektrisk turbuss. Målet vårt er 100% utslippsfri flåte innen 2023. Nå har vi 18 topp moderne og miljøvennlige busser, og flere er ventet i 2023
En bedre bransje og de beste sjåførene
Gode turer starter med gode sjåfører. Derfor satser vi på sjåførene våre spesielt, og sjåføryrket generelt. Verdens Beste Bussjåfører™ skal du finne i Oslobuss.
Kontakt oss gjerne
Dedikerte turkoordinatorer og bussjåfører står klare for å hjelpe.
Vi er akkurat så store at vi har erfaring og kompetanse på det meste innen buss og persontransport — og samtidig ikke større enn at vi tar oss tid til å lytte og hjelpe hver enkelt skikkelig.