Ofte stilte spørsmål

Under har vi listet opp de mest vanlige spørsmålene vårt kundemottak mottar.
Her vil du blant annet få svar på hvordan din gruppe skal gå fram ved henting på Gardermoen flyplass.

Har du mistet eller glemt igjen noe på bussen?

Gjenstander som blir funnet på en av våre busser blir tatt vare på av vårt servicepersonell som leverer dette videre til vårt kontor. Gjenstandene kan normalt hentes neste virkedag. Kontoret har åpningstid fra mandag til fredag fra kl. 08:00 - 16:00. Kontakt oss gjerne før du kommer, så vi kan bekrefte om din gjenstand er funnet! Telefon: 22 44 15 60 | E-post: post@oslobuss.no

Hvilke rutiner skal vi følge dersom vi skal hentes av dere på Gardermoen?

Turbussene har ikke anledning til å vente på terminalen, på grun av plassmangel. Bussene står på en egen parkeringsplass 1-2 minutter fra flyplassen.
  • Når gruppen er samlet, kan en fra gruppen henvende seg i skranken til Nor-Way bussekspress (skranken er plassert rett ved ankomst-utgangen i 1. etasje).
  • Lederen for gruppen forteller hvilken gruppe og hvilken flight de kommer fra og at dere skal hentes av OsloBuss AS.
  • Nor-Way bussekspress sier da hvilken perrong gruppen skal møte bussen på.
  • Nor-Way bussekspress ringer sjåføren og gir anmodning og å kjøre frem til avtalt perrong.
  • Dersom det oppstår problemer på Gardermoen, kan vår trafikkleder kontaktes på telefon 45 83 09 94.

Kan vi leie buss uten sjåfør?

Vi får ofte forespørsler om det er muligheter for å leie stor buss uten sjåfør. Det er det dessverre ikke. Hovedgrunnen til dette er at det motstrider lovens § 10 om “Utleige av motorvogn”. Alle kjøretøy over 17 seter skal betjenes av ansatte sjåfører som innehar de nødvendige papirer for å kjøre buss I Norge. Hos oss kan du leie minibuss både med og uten sjåfør. Minibussene som betjenes av våre sjåfører er av høy standard. Utleiebussene som kan leies uten sjåfør har noe enklere standard, men er av nyere dato
  • Turbuss med sjåfør
  • Minibuss med sjåfør (16 passasjerer)
  • Minibuss uten sjåfør (16+1 passasjerer)

Kan vi få noe å spise og drikke under turen?

Vi har lagt det opp slik at sjåførene selger kaffe, te og mineralvann. I tillegg kan sjåførene tilby enkle retter av typen; ”rett i koppen”. Etter forhåndsbestilling kan vi også levere bla baguetter.

Kan vi bestille enkel servering gjennom dere?

Ja! Vi har i samarbeid med Gunnar Ruud Catering utviklet egne bussmenyer som kan serveres under reisen. Vi kan organisere alt fra kaffe og mineralvann til baguetter, snitter og annen lett fingermat. Ta en kikk på vår meny, og ta gjerne kontakt med oss for ytterligere spørsmål rundt vår meny! Les mer her

Kan vi se film under turen?

Ja, alle våre busser har DVD-anlegg. Vi ber om at passasjerene om mulig tar med egne filmer.

Hvordan betaler vi for reisen?

Alle norske registrerte foretak vil kunne faktureres etter at turen er gjennomført. Privatpersoner må som regel betale for reisen før turen blir gjennomført. Har du andre spørsmål, ta kontakt med oss, så svarer vi gjerne. Du kan også fylle i vårt kontaktskjema (se flik nederst til høyre), så ringer vi deg!
Kundeservice: 22 44 15 60
E-post: post@oslobuss.no

Har du andre spørsmål, ta kontakt med oss, så svarer vi gjerne. Du kan også fylle i vårt kontaktskjema (se flik nederst til høyre), så ringer vi deg! :

Kundeservice: 22 44 15 60
E-post: post@oslobuss.no